Monday, May 14, 2007

Puisi Cinta...

Assalammuailaikum untuk sahabat2ku terutama kaum Adam..Renungkanlah...

Dinda...
Wajahmu nan cantik dihiasi jilbab laksana indahnya kubah Masjid di Depok yg dihiasi emas
Sinar matamu sejuk laksana pancuran air wudhu..
Tebal alismu laksana tebalnya huruf Al-Quran di awal Juz..
Tipisnya bibirmu laksana tipisnya Kitab Muktashor Jiddan..
Kata-katamu penuh hikmah laksana Kitab Al-Hikam..
Suaramu indah laksana tuntutan ayat-ayat Al-Quran..
Kata-katamu penuh pengajaran bagi yang mendengarnya laksana Kitab Ihya'Ulumiddin.
Kulitmu putih bersih nan halus laksana Mukena yg baru beli di Pasar Tanah Abang.
Waktu demi waktu..hari demi hari kulitmu menjadi kasar.kusam dan pecah-pecah
laksana bedug Musholla Al-Hikmah..

Dinda...
Jangan kau goda mata ini dengan dandanan yang banyak membuka auratmu..
Jangan sampai aku tak sanggup menahan nafsu hingga Allah membenciku..
Dinda jangan keluar kata merdu dari kalbumu..
Ku takut jantung ini berdetak tak beraturan hingga gejolak darah muda tak mampu kutahan.
Dinda..jangan beri sedikitpun kesempatan padaku utk menyentuhmu, kerana itu awal dari nafsu
menguasaiku yg akan selalu menagih jika aku bertemu denganmu..
Jangan kau sesakali mahu jika ku ajak pergi berduaan,kerana aku takut curi-curi kesempatan
hingga terbuai oleh syahwat yg terus memburu kenikmatan semua..

Dinda..
Aku ingin berdekatan kita bukan malah menjauhkan kita dari Syurga..
Aku tidak ingin berdekatan ini menbuatkan kita kita berdua masuk Neraka..
Andai aku bukan yg terbaik buatmu,ku rela lepaskan atribut cintaku padamu..
Demi utk menjadi yg terbaik bg Allah..
Biarlah aku menangis menahan rindu gejolak nafsu padamu demi ketakutanku dari siksaan Rabbku
Drpd aku menangis kerana diputus cinta olehmu..Amin.

0 Comments:

Hak Milik Hazbj | Hak Cipta Hazbj