Tuesday, October 2, 2007

Gambar perkebumian adik nurin

Assalamualaikum!

2007 hampir meninggalkan kita...namun kita sebagai warga malaysia...
telah menyaksikan pelbagai masalah..(Kes rasuah berfrofile tinggi,kredibiliti kepimpinan,
berita rusuhan,pembunuhan dan banyak lagi....antara yang paling menghiris perasaan seluruh warga malaysia tanpa mengira kaum ialah "kes penculikan dan pembunuhan adik Nurin".
Seluruh warga menangisi kematian ini.Betapa zalim dan binatangnya pelaku tersebut.

Namun kes ini..telah mengundang pelbagai tafsiran dan tanggapan umum masyarakat.
Antaranya:

Suasana tidak selamat untuk kanak-kanak sewaktu di luar rumah.
Sedangkan mereka banyak menghabiskan masa diluar(sekolah dan tuiysen).Dan diwaktu yang sama pula(pihak berkuasa) menyalahkan ibubapa cuai menjaga anak dan menguggut untuk diambil tindakkan mahkamah.
Betapa lambatnya pihak polis untuk menjejaki penjenayah ini.Kemana perginya SB dan unit risikannya?Mana kecekapannya sehingga mengambil tempoh yang lama dan meminta bantuan FBI???Sedangkan jika melibatkan "isu politik" SBnya bersepah di sana-sini.
Dan satu kebimbangan jika"Maklumat ini betul"....."kes adik nurin ini satu perancangan" melibatkan pihak-pihak tertentu bagi "menutup " kes-kes besar di media-media semasa.Kes ini(kes adik nurin) dijangka mampu menutup dan memindah minda dan tumpuan serta perbincangan masyarakat kerana kes ini akan menarik perhatian semua kaum dan peringkat umur....bahkan ianya berjaya menyejukkan semua kumpulan politik dan ngo.....SEDIH..OH MALAYSIAKU...

0 Comments:

Hak Milik Hazbj | Hak Cipta Hazbj